Friday, December 10, 2010

# Budi Bahasa Budaya Kita

Entri ni psl bahasa je,budaya tak*kut.dan setelah aku fkir kan betul-betul,keseluruhan title t'sebut mmg langsung tkde kaitan dgn entri ni lah.blablabla~okay.aku org banjar,tu je nk cite sbnrnye*blog aku,sukahatilah!dan wujud wikipedia bahase banjar,ouhh bangga nye aku.
oh yaa!kt sini aku nk share la sikit-menyikit bahase banjar.nty senang kalian nk apply keje*pemandu pelancong.
dan ilmu ni based on my own knowledge laa,hoho!

GURINGAN-tido
KULER-malas*fevret
SEBERANTAKAN-sekeluarga
BERSURAH-bercakap*mcm arab daa
KADADAK-tiada/tak*kut
BULIK-kembali

Dah,tu jela yg aku mampu igt.kalau nk tao byk lg,jom la ke kampung aku kt tongkang pechah.
dan sebelum sy b'undur diri,terimalah satu pepatah banjar yg b'bunyi
"PERGI KADADAK BULIK"*act tajuk lagu
okay,cikgu nk balik.pndai-pndai translate.
babai.wasalam